Maleisië!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Dennie Kleijweg - WaarBenJij.nu Maleisië!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Dennie Kleijweg - WaarBenJij.nu

Maleisië!!

Door: denniekleijweg

Blijf op de hoogte en volg Dennie

07 Februari 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo allemaal,

Tijd voor een nieuw updatje vanaf de warme kant van de wereld dacht ik zo, we doen hier namelijk zo veel dingen dat ik het echt niet meer weet wat we allemaal gedaan hebben als ik nog langer wacht. Ik was volgens mij gebleven in het altijd fijne Nakhon Si Tammarat waar wij (ik en Thomas) als enige westerlingen de show stalen en met mensen op de foto moesten. In de stad zelf was vrij weinig te doen, daarom zijn we maar een keer vroeg opgestaan om een waterval te gaan bezoeken in een natuurpark iets ten weste van de stad. Na een reisje met de plaatselijke songthaew (soort van klein busje wat meer iets van een veewagen weg had) en vervolgens nog een fijne wandeltocht kwamen we aan bij de waterval. En het was zeer de moeite waard. Het was een waterval van 7 lagen die van een beste hoogte naar beneden kwam storten. Na een fijn lunchje en een hoop foto's zijn we onder het genot van een fijn tropisch onweersbuitje maar weer terug naar beneden gegaan. Het valt wel op dat de terugreis altijd langer lijkt duren dan de heenreis. Gelukkig hadden we een reden voor een kleine pauze aangezien Thomas helemaal onder de bloedzuigers zat. Rest van de dag was vrij relax met op het eind van de dag nog even een Thaise massage en nog even een fijn westers avondmaaltje.
Volgende dag zijn we verder naar het westen gereisd om ons maar eens in Trang te vestigen. Het is een klein gezellig stadje waar voor de rest dan ook niet heel veel bijzonders te doen was. We zijn voor een mooi prijsje naar de druipsteengrotten iets ten noorden gegaan. We hebben een rondleiding gehad per boot, het was best spectaculair aangezien we op sommige stukken plat in de boot moesten gaan liggen (voor wel een kwartier lang) om de bovenkant van de grot niet te raken. De dag erna hebben we een ander park bezocht waar we over een brug (30 m hoogte) over het oerwoud heen konden lopen.
We begonnen de eilanden toch wel een beetje te missen dus zijn we de volgende dag maar naar Koh Mook gegaan, echt een behoorlijk mooi eiland dan nog niet echt toeristisch is en waar erg mooi gesnorkeld kon worden. Het nachtleven stelde daar niet zo heel veel voor, wel kwamen we een paar Australiërs en een baas van een Thai van onze leeftijd tegen. Hij had een eigen bar een gaf regelmatig een prive vuurshow. Het was weer een fijn avondje. Dag erna zijn we naar de emeraldcave vertrokken per kajak, na een paar uurtjes kajakken kwamen we aan, het is de beroemste plek van het eiland en het was behoorlijk druk qua zwemmers. We moesten eerst een stuk door een grot heen die echt pikdonder was, na een aantal zwemmers aangevaren te hebben kwam er eindelijk daglicht in zicht. We kwamen uit in een open plek waar een tropisch strandje tussen de rotsen tevoorschijn kwam (vroeger door piraten gebruikt als verstopplek voor hun buit). Even later op de terugweg zijn we onderweg maar uit de kajak gesprongen om wat te gaan snorkelen, na het zien van een behoorlijke haai zijn we voldaan teruggevaren naar ons resort. Ook Koh Mook was net als onze andere bestemmingen na Koh Tao niet echt een plek om lekker te gaan partyen en daarom zijn we de dag erop maar met de speedboot naar het eiland Koh Lipe verstrokken, een klein eilandje met veel toeristen en waar ook erg goed gesnorkeld kon worden.
Het was nog een behoorlijke klus om accomondatie te vinden, ons bungalowtje zat aan het centale strand waar ook alle barren stonden dus dat kwam prima uit. Na een avond lekker gefeest te hebben zijn we de volgende dag (enigszins brak) de zeebodem maar een gaan verkennen door voor weinig geld een snorkeltripje te kopen. We hebben behoorlijk mooie plekken gezien. De dagen bestonden voor de rest vooral uit relaxen, de tijd ging weer snel en voor dat we het wisten zaten we alweer 3 dagen op het eiland.
Vandaag zijn we van Koh Lipe naar het Maleisische eiland Langkawi overgestoken. Maleisië is een engelse kolonie geweest en dat was direct te merken na de eerste voetstappen op maleisisch grondgebied. Er wordt hier door de meeste mensen weer behoorlijk engels gepraat en de maleisische taal heeft wel iets weg van het engels.
We zitten nu op een groot eiland waar een hoop te doen is, we gaan ons de komende dagen dus weer goed vermaken. Het plan is om morgen naar het grootste zeeaquarium van Azië te gaan.
Het klimaat is hier nog steeds zeer tropisch met overdag temperaturen van rond de 33 á 34 graden. We horen allerlei verhalen vanuit Nederland dat het regelmatig -15 is. Dat is dus een verschil van bijna 50 graden!! Haha, moeilijk voor te stellen.
Mocht er een elfstedentocht komen gaan we die zeker volgen!

Heel veel groeten en tot snel!

• 19 Februari 2012 - 07:17

Astrid V Wijk:

Nou de elfstede tocht is niet door gegaan tegen de tijd dat het bijna kwam begon het op tehouden met vriezen het is nu weer boven 0 wat wij echt niet erg vinden het was erg koud enwat doe jij erge leuke dingen en erg lekker weer doe lekker alles waar je zin in heb en geniet echt volop je reis verslagen zijn echt leuk om tevolgen groetjes astrid henk nadia en renate

• 26 Februari 2012 - 10:22

Neef Ruud:

Heyy den, cool jonge! lekker joh die RIJST! ook groeten van Niels en mijn ouders.

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Rondje wereld!