Eerste dagen Australië! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Dennie Kleijweg - WaarBenJij.nu Eerste dagen Australië! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Dennie Kleijweg - WaarBenJij.nu

Eerste dagen Australië!

Door: denniekleijweg

Blijf op de hoogte en volg Dennie

14 Maart 2012 | Australië, Darwin

Het is zover, ik zit in Austalië!!
Mijn vorige verslagje eindigde bij mijn laatste dagen Bali. De laatste dagen Bali waar nog even flink van genoten is! We (ik, Lars en een Deen die we ergens onderweg tegen waren gekomen) zijn met enigszins kater gaan raften! We moesten eerst fijn met een gammel busje naar de andere kant van Bali om daar in een rubberboot te stappen en 14 kilometer over een wildwaterrivier te varen.
De tocht eindigde met een sprong van 4 meter met boot en al! Het was weer een fijn avontuurtje en eindelijk weer iets om het adrealine gehalte een beetje omhoog te gooien.
Zelfs nog een paar keer gesurft de laatste dagen, de laatste keer voordat ik naar Australië vertrok waren de golven iets hoger dan normaal. Door harde wind van zee waren er golven van 2,5 meter! Nou werkelijk.. we kwamen niet eens van het strand af, toen we enigszins de zee in waren gezwommen werden we gewoon met surfboard en al terug het strand opgeworpen.
Maar gelukkig heb ik nog even hier in Australië om me surfkusten te verbeteren.
Laatste dagje voordat ik naar Australië vloog gingen ik en Lars nog en dagje naar Ubud om daar een oudklasgenootje van mij (Emmy) te meeten. Zij doet vrijwilligerswerk op Bali en woont in Ubud bij een gastgezin. Was echt zo raar om een oudklasgenootje gewoon hier aan de andere kant van de wereld tegen te komen! Maar het was wel een superleuke middag!

Daarna zijn we teruggereist naar Kuta om nog een laatste avond in Bali te gaan stappen en de volgende dag weer vroeg me bed uit te strompellen om 'gewoon' naar Australië te vliegen.
Half 11 vloog ik en rond half 3 stond ik op Australisch vasteland. Maar wat een verschil met mijn laatste 2 maanden zeg! Alles is hier zo geordend en schoon! Het was even flink wennen, het eerste wat ik deed na aankomst bij mijn hostel was een rondje door de stad lopen en dat was wel even wat anders dan in Azië waar constant mensen naar je toe vlogen om je iets te verkopen. Mijn hostel (een van goedkoopste wat er hier is in Darwin) is gelijk het beste hostel wat ik de laatste 2 maanden heb gehad. Zwembad op het dakterras, bar en keuken. Want in Azië ging ik 3 keer per dag uit eten omdat het allemaal toch helemaal niks kosten maar dat wordt hem hier niet meer hoor, het is hier allemaal zo duur dat je het beste je eigen eten kunt kopen en in je hostel kan koken. Een pak melk bijvoorbeeld kost rond de 2,5 dollar! Wat was het diner van gister? Tosti's! En van vandaag? Pizza!
Serieus voordat ik uit Australië weg ben dan ben ik chefkok! Ze hebben hier hele groote supermarkten met echt alles! Echt heerlijk om weer lekker kaas te eten en elke dag lekkere verse melk te drinken.
Gister ben ik naar de 'Crocosaurus Cave' geweest, dat is een grote krokodillenfarm zo'n 50 meter van ons hostel af. Er waren shows en je kon zelf krokodillen voeren!
Ik zit nu in een dorm van 6 mijn verslagje te typen, met nog 3 Ieren waar ik het goed mee kan vinden.
Gister aan het eind van de middag is het begonnen met regenen en sindsdien is het niet meer droog geworden. Vanmorgen hingen er allemaal berichten in de gangen van me hostel dat je eten voor 3 dagen in moest slaan vanwege een naderende cycloon!!
We dachten eerst dat het een grap was maar toen we net langs de receptie liepen waren er allemaal tripjes gecanceld vanwege die cycloon.. fijn heb ik weer!
Het regent en waait hier nu behoorlijk hard maar veel meer is er nog niet aan de hand. Ik vlieg morgen heel vroeg naar Cairns toe, was eerst het plan met de bus te gaan maar daar deden ze nogal onzeker door het weer. Ik hoop dat het morgenochtend nog niet zo erg is dat er vluchten gecanceld gaan worden, toch wel weer spannend allemaal!

Het is nu hopen op iets beter weer aan de oostkust van Australië!

Tot snel, ik hou jullie op de hoogte!

  • 22 Maart 2012 - 17:51

    Nancy:

    wow...........
    !!!!!!!!!!!
    spanend allemaal!!!!!!!!
    -xxxxxxxx-

Verslag uit: Australië, Darwin

Rondje wereld!

Recente Reisverslagen:

16 Mei 2012

Laatste verslagje!!

30 April 2012

Amerika!!

11 April 2012

Zuidkust!!

24 Maart 2012

Het altijd goede weer in Australië!

14 Maart 2012

Eerste dagen Australië!
Dennie

Actief sinds 11 Jan. 2012
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 13335

Voorgaande reizen:

14 Januari 2012 - 17 Mei 2012

Rondje wereld!

Landen bezocht: