Laatste verslagje!! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Dennie Kleijweg - WaarBenJij.nu Laatste verslagje!! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Dennie Kleijweg - WaarBenJij.nu

Laatste verslagje!!

Door: denniekleijweg

Blijf op de hoogte en volg Dennie

16 Mei 2012 | Verenigde Staten, Los Angeles

Hallo allemaal!

Dit is het dan bijna, over een paar uur vlieg ik naar Nederland met de beste ervaring van me leven achter de rug.
Mijn vorige reisverslagje strande in San Francisco waar we net klaar waren met koninginnedag vieren. Na een brakdag heb ik maar eens een fiets gehuurd en ben lekker op het fietsje de Golden Gate Bridge over geknald. En dat is pas een brug zeg, echt gigantisch en heel indrukwekkend. Aan de andere kant van de brug heb ik de bergen maar eens opgezocht om daar de rest van de middag doorheen te fietsen, wat was ik kapot zeg aan het eind van de dag. Dag erna Alcatraz (het wereldberoemde gevangenis eiland) bezocht met kamergenootjes, ook dat was allemaal behoorlijk indrukwekkend. En dat waren me dagen in San Francisco alweer, want die avond doorgereisd naar Berkely. Dat is een klein stadje vlakbij San Francisco waar ik een oudcollega (Tjebbe) heb opgezocht en de volgende 3 dagen geweest ben. Hij is daar een beetje aan het studeren en dat heeft hij behoorlijk goed voor mekaar hoor. Dag fiets gehuurd en samen de heuvels van Berkely onveilig gemaakt en nog een dag samen op zijn motor rondgetourd. Toen moest ik alweer haast maken om nog wat van de rest van Californië te willen zien. Die nacht heb ik maar de nachtbus gepakt naar Las Vegas. En ik heb er verhalen over gehoord maar het blijft een van de meest gekke steden die ik ooit heb gezien, je rijd eerst uren door de woestijn en opeens is daar gewoon een enorme stad. Even goed rondgekeken natuurlijk, de grootste casino's ter wereld van binnen en buiten gezien en zelfs nog even proberen te gokken (zonder erg veel geluk trouwens) maar wel gewoon mooi 0,75 dollar gewonnen dus kan mooi zeggen dat ik in Vegas gegokt en gewonnen heb ;) Natuurlijk s'nachts ook nog even de groote clubs verkennen (met een ID die niet van mij was natuurlijk maar werkte prima).
Laatste dag Vegas nog een tour naar de Grand Canyon gedaan, wat ook erg indrukwekkend en gigantisch groot was. Daarna nog even snel een paar dagen San Diego gepakt. Dit is een klein stadje vlak bij de Mexicaanse grens. We konden het dan ook natuurlijk niet laten om even snel een dagje de grens over te steken en even wat van de Mexicaanse cultuur mee te pakken. Gewoon met de tram tot de grens gereden en Mexico zonder enige controle binnen gelopen. Daar een dagje doorgebracht (wat een wereld van verschil zeg, deed me weer een beetje aan Azië denken) en toen terug, dat was een iets groter probleem aangezien we wel even Amerika in moesten komen maar gelukkig had ik al me papieren mee en had ik geen drugs in me tas dus ging allemaal prima. Laatste dagje San Diego heb ik me surfskills nog even uitgetest, want het strand lag maar een paar honderd meter van ons hostel af. Dag nog even afgesloten met een laatste avond stappen om de volgende dag de trein te pakken naar Hollywood voor mijn laatste nacht Amerika. Een echt partyhostel opgezocht om me trip natuurlijk wel even goed af te sluiten. Vanmiddag heb ik nog even snel de 2 meest populaire stranden bezocht en nu dus op het vliegveld zittend me laatste reisverslagje aan het typen.
Ik vind het echt superjammer om alweer naar huis te gaan na zo veel onvoorstelbaar mooie plekken te hebben bezocht en zo veel toffe mensen te hebben ontmoet. Zou het zo nog maanden kunnen doen en ben stiekem alweer een volgende trip aan het plannen..
Aan de andere kant is het ook wel weer heel fijn om weer lekker naar huis te gaan, reizen is geweldig maar je gaat dingen toch wel missen.

Als ik terugkijk op de laatste 4 maanden zie ik de meest avontuurlijk, meest leerzame en meest fantastische ervaring van mijn leven en weet ik zonder enige twijfel dat deze reis de beste beslissing is die ik ooit gemaakt heb!!

Super bedankt allemaal voor het volgen en zie jullie weer in Nederland!

• 17 Mei 2012 - 06:50

Sanne Weijer!:

jeeeuh partyheld! Wat een ervaringen, super! Vrijdagavond biertje op t gebouw?;)

• 17 Mei 2012 - 08:35

Jan-peter:

Van 10 tot 11 gratis bier voor jou. Wat die Aziaten kunnen, kunnen wij ook ;)

• 10 Juli 2012 - 14:16

HELLO: