Het altijd goede weer in Australië! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Dennie Kleijweg - WaarBenJij.nu Het altijd goede weer in Australië! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Dennie Kleijweg - WaarBenJij.nu

Het altijd goede weer in Australië!

Door: denniekleijweg

Blijf op de hoogte en volg Dennie

24 Maart 2012 | Australië, Cairns

G'day!

Ik vlieg over een paar uur naar Brisbane dus heb nu mooi even de tijd voor nieuw verslagje. De cycloon in in Darwin overleefd, maar hoe? Ik zou 's morgens heel vroeg het vliegtuig naar Cairns nemen maar mis ik natuurlijk de shuttlebus.., met enig gehaast uiteindelijk toch net op tijd me vliegtuig gehaald. Dus zitten we een half uur in de lucht is er iets mis met de automatische piloot ofzo dus moesten we eerst weer terug naar Darwin vliegen om de monteurs het te laten repareren.. boven Darwin stromde het inmiddels dus moesten we eerst 2 uur boven Darwin vliegen totdat het weer goed genoeg was om te landen. Na een reparatie van zo'n 2 uur toch maar weer de lucht in gegaan om bijna 6 uur later dan gepland in Cairns te landen.
Gelukkig regende het in Cairns dus was alles weer helemaal goed..
Ik heb wel een backpackershostel gevonden die echt geweldig is. Super sfeer en mensen hier, de bar is elke avond open met speciale thema avonden. En ook de crew is echt te chill. Ik heb hier zoveel toffe mensen ontmoet, vind het eigenlijk wel jammer om weer verder te moeten eerlijk gezegd.
Voor de rest was het door dagelange regen met 25 mm per dag niet heel veel de eerste dagen, heb de stad een beetje verkend en vooral hier in het hostel gerelaxt.
Toen het een dag iets minder slecht was ben ik maar gaan bungyjumpen, ik had een pakket met 2 jumpen en een minjing swing (je hangt aan een koort en wordt 45 meter in een kwart cirkel omhoog getrokken om vanaf daar in een swing naar beneden te vallen). Maar de bungyjumpen waren toch zeker het meest spectaculair. Je stond op 50 meter en je zag de grond in de verte en dan moet je zelf naar beneden springen, was toch wel even spannend.
En jahoor daar ga je dan om na een vrije val van 50 meter in het water te raken en weer omhoog te worden geslingerd. Het was behoorlijk gaaf allemaal!
Die dag was het St. Patricksday, een feestdag in Ierland maar omdat er hier zoveel Ieren zitten wordt het hier ook flink gevierd, vooral hier in Cairns. En het was me een feest hoor, alles en dan ook alles groen! Geslaagd dagje.
Het plan was om de dag daarna te vertrekken verder naar het zuiden, ik pakte de nachtbus naar Airlie Beach die na een uur omkeerde omdat er die nacht zoveel regen was gevallen dat verschillende rivieren richting het zuiden overstroomd waren en er meters water op de weg lag. We zijn omgekeerd en terug naar Cairns gereden. Alle bussen voor 3 dagen werden gecancelled, ik heb geprobeerd de volgende beschikbare bus te nemen maar die waren allemaal volgeboekt. Ik zat dus best vast in Cairns.
Dus plan is weer iets aangepast, ik vlieg vandaag naar Brisbane om een klein stukje te skippen maar wel nog veel mooiere plekken wat beter te kunnen zien.
Het is hier sinds gister weer gewoon zonnig, hele nieuwe ervaring voor mij want ik had nog geen zon gezien in Australië..
In ieder geval heb ik er gelijk maar even flink gebruik van gemaakt door op het Great Barrier Reef te gaan duiken! En ik zag een hoop hoor, waaronder een reuze schildpad die je kon aanraken en 5 haaien. Het was dus weer een geslaagd dagje.
Cairns was ondanks het slechte weer sowieso erg geslaagd, heel Australië is super en ik zit nog steeds met het probleem dat de tijd gewoon te snel gaat!
Gaat dus nog steeds allemaal prima hier! ;)

Goodbye en tot snel!!

  • 24 Maart 2012 - 11:17

    Jan-peter:

    Lekker Dennie! Klinkt als een goed verhaal! Net als dat filmpje op facebook, baasje!
    Ik zie dat onze weersverwachting wat beter is dan de jouwe, alhoewel het hier nog wel wat kouder is ;) Hopelijk (ongetwijfeld) vermaak je je nog de laatste anderhalf maand. We kunnen niet wachten om vaandrig Kleijweg weer te begroeten ;)

    Stevige linker!

  • 25 Maart 2012 - 04:01

    Rik:

    dennie!
    ik heb je al 2keer gebeld maar je neemt niet op!
    ik dacht ik zoek dennie even op dus ik ben in brisbane
    maar veel plezier in cairns!

Verslag uit: Australië, Cairns

Rondje wereld!

Recente Reisverslagen:

16 Mei 2012

Laatste verslagje!!

30 April 2012

Amerika!!

11 April 2012

Zuidkust!!

24 Maart 2012

Het altijd goede weer in Australië!

14 Maart 2012

Eerste dagen Australië!
Dennie

Actief sinds 11 Jan. 2012
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 13333

Voorgaande reizen:

14 Januari 2012 - 17 Mei 2012

Rondje wereld!

Landen bezocht: