Amerika!! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Dennie Kleijweg - WaarBenJij.nu Amerika!! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Dennie Kleijweg - WaarBenJij.nu

Amerika!!

Door: denniekleijweg

Blijf op de hoogte en volg Dennie

30 April 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Hello everybody,

Daar zijn we weer, met hier het op een na laatste reisverslagje van mijn reis. Ik kan me echt niet voorstellen dat ik over 2,5 weken alweer met voeten op Nederlandse bodem sta..
Ik was gebleven in Melbourne waar ik uiteindelijk 10 dagen gebleven ben en daar de Great Ocean Road heb gedaan, dat is een van de meest bekende en meest mooie kustlijnen in de wereld.
Was een lange maar geweldige dag! De rest van de dagen heb ik nogal gerelaxt op het strand, elke uithoek van Melbourne gezien en natuurlijk flink gestapt. Ik heb zelfs nog een wijntour gedaan in het gebied iets boven Melbourne, drink normaal nooit wijn maar dit was nog best leuk omdat ik een groep had met hele toffe mensen en we de viewpointen waren ook niet verkeerd. Melbourne vloog voorbij en toen was het alweer tijd om mijn laatste 3 dagen Australië af te sluiten in Sydney! Wat overigens geen slechte afsluiter was, heb even snel alle highlights gezien zoals de Harbor Bridge, het Opera House en natuurlijk de stranden. Ook het nachtleven moest natuurlijk doorgaan aangezien ik al wist dat ik in Amerika geen club in kwam vanwege me leeftijd, dus moesten we er in Australië nog maar even goed van genieten. Ik ben met de partybus gegaan die stampvol met backpackers naar 5 verschillende clubs ging en zelfs in de bus zat een dj!! Ook de laatste dagen Australië vlogen dus voorbij.
En dat waren me 6 weken Australië, wat een tijd heb ik hier gehad zeg en wat een supervette dingen heb ik hier gedaan MAAR gelukkig was de reis nog niet over want we hadden nog 3,5 weken Amerika te gaan!
Vol goede moet richting het vliegveld van Sydney vertrokken, kom ik er dus achter dat ik een bevestigde boeking van een hostel in Amerika moet hebben voordat ze me inchecken. Waarom konden ze met niet precies vertellen maar dat waren de regels gewoon, dus ik een probleem omdat je een creditcard nodig hebt om in Amerika een hostel te boeken maar die had ik dus niet, dus dan wordt boeken wel lastig. Ik moest snel handelen want anders ging ik mijn vliegtuig missen.
Ik heb uiteindelijk op hoop van zege een boekingformulier van iemand anders van internet gehaald en de naam enzo veranderd in paint, als je het snel las viel het niet eens heel erg op. Dus uiteidelijk geprobeerd hiermee in te checken en het werkte gewoon! Vervolgens een lange vliegreis van 15 uur richting Los Angeles. Nogal moe van de reis heb ik gewoon een hostel gezocht zonder voor de rest ook maar iets over het gebied er omheen te lezen. En jahoor je raad het al, zit ik natuurlijk gewoon keihard in een gangsterbuurt met een hoop rare mensen op straat, vooral 's avonds. Ze adviseerde dan ook om na 9 uur 's avonds niet meer de straat op te gaan, maarja moest natuurlijk wel eens voor even snel naar de macdonald's ofzo en het was eerlijk gezegd ook wel een beetje spannend natuurlijk.
Overdag naar Hollywood gegaan om daar de gigantische theaters en onmogelijk grote huizen te zien. Ook een bustour gedaan waarmee we langs alle hoogtepunten in Hollywood en Beverly Hills zijn gereden zoals het huis waar Michael Jackson dood is gevonden, The Walk of Fame en natuurlijk de beroemde Hollywood letters.
Grootste nadeel van Amerika is dat je onder 21 niet mag drinken, gelukkig zijn er in hostels heel veel mensen die wel wat voor je willen halen en in de meeste bars controleren ze niet eens en ben zelfs al een club ingekomen met het rijbewijs van iemand anders! ;) Zo heel slecht is het nachtleven hier dus ook weer niet.
Enkele dagen later ben ik maar eens vertrokken naar een iets kleiner stadje, Santa Barbera waar alles iets beter bereikbaar was en dat was ook wel weer even fijn. Strand was heel goed en voor het eerst sinds maanden weer een keer goed verbrand..
Sinds gister zit ik in San Francisco, waar ze ook gewoon Koninginnedag vierden!!
Met Nederlandse muziek, koekhappen, kaasmeisjes en natuurlijk heel veel oranje. Heb op me reis nog niet zoveel Nederlanders bij elkaar gezien haha.
San Francisco is heel erg goed en ga me hier nog wel een paar dagen vermaken.
Het plan is om morgen de Golden Gate Bridge af te fietsen en over enkele dagen naar Las Vegas af te reizen! Het gaat hier dus nog wel even prima! ;)

Greets from Amerika!

  • 06 Mei 2012 - 13:16

    Nancy:

    nou ,
    tot over een paar weken he!!!!

Verslag uit: Verenigde Staten, San Francisco

Rondje wereld!

Recente Reisverslagen:

16 Mei 2012

Laatste verslagje!!

30 April 2012

Amerika!!

11 April 2012

Zuidkust!!

24 Maart 2012

Het altijd goede weer in Australië!

14 Maart 2012

Eerste dagen Australië!
Dennie

Actief sinds 11 Jan. 2012
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 13337

Voorgaande reizen:

14 Januari 2012 - 17 Mei 2012

Rondje wereld!

Landen bezocht: