Indonesië en Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Dennie Kleijweg - WaarBenJij.nu Indonesië en Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Dennie Kleijweg - WaarBenJij.nu

Indonesië en Bali

Door: denniekleijweg

Blijf op de hoogte en volg Dennie

07 Maart 2012 | Indonesië, Bali

Daar zijn we weer, ik weet dat het alweer lang geleden is maar is ben de laatste weken iets te veel bezig geweest met ultiem vakantie vieren..

Ik was geloof ik gebleven bij de aankomst in Langkawi, waar we (ik en Thomas) uiteindelijk 3 dagen gebleven zijn. Eerste dag maar even het grootste zeeaquarium van Azië bezocht. Het was ons plan om de de Zeven Wells te bezoeken. Dat is een plek van een of andere legende bekend onder de bewoners..
In ieder geval hebben we die niet gevonden, ik weet niet wat het is met onze jungletochten maar we komen nooit uit op de plek die we in gedachten hadden. Na een hel van een tocht zijn we uitgekomen op de hoogste berg van het Eiland, hebben wij weer..
We hadden nog niet genoeg van het uitzicht dus hebben we ook nog maar even de beroemde kabelbaan tussen 2 bergen met uitzicht over heel Langkawi bezocht.
Na de 3 dagen zijn we naar het vaste land vertrokken om direct door te knallen naar Georgetown. Na 1 nachtje gelijk maar doorgereist naar Ipoh, dit is een stadje wat in de buurt ligt van de Cameron Highlands. De volgende dag zijn we direct naar de zeer beroemde en prachtige Cameron Highlands gegaan en hier de hele dag lekker rondgelopen.
Dag erna hebben we een waterpark bezocht. Het bijzondere van dit park was dat het om warmwaterbronnen vanuit de grond, is heen gebouwd. Volgende dag zijn we gelijk doorgeraced naar Kuala Lumpur om hier nog 2 nachten te verblijven, de hoogste toren van Kuala Lumpur te beklimmen en de beroemde Patronas Torens te bezoeken. En dit waren onze laatste dagen Maleisië alweer.
Omdat Thomas met een vaste datum moest vliegen vanuit Kuala Lumpur hebben we uiteindelijk Maleisië in 9 dagen gedaan, dat was heel veel in weinig tijd. Maar het was echt super! En toen kwam de dag dat Thomas terug vloog naar Nederland en ik weer alleen verder moest. Het was wel echt raar om weer alleen verder te reizen nadat we bijna een maand samen hadden rondgetrokken, maar wat een supertijd was dat zeg, we zijn op zo veel plekken geweest en hebben zoveel gezien!

Ik heb na het uitzwaaien direct een last-minute geboekt naar Jakarta, Indonesië. Ik vloog dezelfde middag nog, na een vliegreisje van 2 uur aangekomen te zijn in Jakarta kwam ik voor een andere niet al te fijne verassing te staan. Nadat ik netjes mijn visum had gekocht en alleen nog de stempels nodig had vertelde ze mij dat ik een returnticket nodig had en anders Indonesië niet in zou mogen...
Ik stond nogal versteld want niemand had dat mij eerder verteld. Gelukkig was ik niet de enige met dit probleem, er was nog een Spanjaard die precies hetzelfde had.
De man gaf ons 2 opties: of we werden teruggestuurd naar Maleisië of we moesten 100 euro elk betalen!! Ik stond eerlijk gezegd wel even te shaken, ik had nog nooit zoiets meegemaakt en wist echt niet wat te doen.
Gelukkig kon de Spanjaard (Borja) wel redelijk goed op hem inspreken en na een kwartiertje met de douane te hebben gesproken hebben we met een beetje geluk toch onze stempels gekregen zonder iets te hoeven betalen. Maar dat was me wel weer even een avontuurtje.
Ik ben vanaf daar met Borja verder gaan reizen, Jakarta was vrij saai dus we besloten om direct de volgende dag maar weer verder te toeren richting Jogjakarta. Toen we de tickets gingen regelen kwamen we een Utrechter (Lars) tegen, we hebben die avond met z'n 3en de nachttrein gepakt richting Jogjakarta, wat uiteindelijk het zwaarste treinritje van me leven is geworden. De trein, niet echt wat we hadden gehoopt; het was een stinkende, veel te warme, bomvolle trein met overal mensen die dingen wilden verkopen en slapende Indonesiërs.
Gelukkig waren we goed voorbereid met goede party muziek en een hoop bier.
Na een 11 uur durende ramprit zijn we (inmiddels bijna overleden) uit de rijdende nachtmerrie gestapt. Maar goed, dat hadden we ook weer overleeft.
Op zoek naar accomondatie kamen we nog 2 Nederlandse meiden tegen (Nienke en Danine), vanaf dat moment zijn we eigenlijk met ze vijven samen gaan reizen.
Na 5 dagen Jogjakarta waar we onder andere hebben getubed en de 2 ontzettend mooie tempels (Borobudur en Pram Banan) hebben bezocht zijn we vertrokken richting de vulkaan Bormo, meer ten oosten van Java.
Wederom weer een hel van een tocht, 10 uur in een verrot busje zonder schokdemper over wegen heen die voor het grootste gedeelte niet meer voorstelde dan een bult stenen. Was weer een fijn tochtje zegmaar ;) We hadden een hostel wat in de bergen lag, het was dan ook een flink stuk kouder dan de dagen ervoor. Maar ik vond het eerlijk gezegd wel weer even een keer heerlijk om gewoon lekker onder een deken te moeten slapen.
Die nacht was het 3.00 uur opstaan om met de jeep naar een viewpoint te rijden waar we echt de meest mooie zonsopgang ooit hebben gezien, vervolgens hebben we ook nog maar even de vulkaan Bromo beklommen. Het was een flinke klim maar het allemaal zeker waard!
Na een hoop indrukken en foto's verder stonden we rond een uurtje of 9 in de morgen alweer voor ons hotel om vanaf half 10 gelijk maar door te knallen naar Bali.
Gelukkig mochten we weer 12 uur in hetzelfde busje zitten...(wie bedenkt dat nou weer) haha, maar eenmaal in Bali kon het ultieme vakantie vieren beginnen hoor. Want wat is dit een paradijs zeg!
De dagen bestaan uit heel veel feesten (want ja daar weten ze hier wel raad mee in Bali), genieten van strand en zee en een beetje surfen en zwemmen. We zitten nu in Kuta (het party gedeelte van Bali), we hebben een goedkoop resort met zwembad en een superrelaxte sfeer.
Ik heb al surflessen gehad en ben het nu zelf aan het proberen onder de knie te krijgen, maar dat valt nog wel tegen hoor. Haha, gelukkig hebben we hier nog even de tijd.
Vorige week zijn we nog naar het culturele dorpje Ubud geweest. Na een flinke tocht met gehuurde scooters en vele keren verkeerd rijden, aangehouden te zijn door de politie voor controle, een lekke brandstofkabel en een lekke band gehad te hebben kwamen we aan hoor en jahoor.. je raad het natuurlijk al, niks anders dan regen! Gelukkig hebben we ons die dag prima vermaakt en zelfs nog glimpen op gevangen van de prachtige rijstvelden in het gebied.
We zijn net terug in Bali na 5 dagen de Gili eilanden te hebben bezocht, dat was ook echt super! Supermooi gesnorkeld en van het eiland genoten.
We zijn sinds gister weer terug in Bali in ons vertrouwde resort.
Wat de plannen zijn voor de komende dagen??
Ik vlieg over 4 of 5 dagen naar Darwin (Australië), in de tussentijd gaan we nog even van de laatste dagen Bali genieten, me surfskills verbeteren en nog even flink party'en!
Ik realiseerde me net dat ik al bijna op de helft van me reis zit, hoewel je thuis toch wel wat gaat missen gaat de tijd hier gewoon veel te snel.

Over een paar dagen begint een heel nieuw avontuur, dan ga ik eens even kijken of ik Australië een beetje onveilig kan maken. Jullie horen snel weer van mij dat beloof ik!

Heel erg veel groeten vanaf weer een paradijs en tot snel!!

  • 07 Maart 2012 - 14:24

    Karst Jan:

    Mooie verhalen Dennie! Nog veel plezier!

  • 08 Maart 2012 - 14:50

    Nancy:

    heey
    lang niks meer van je gehoord
    coole verhaalen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    groetjes nancy
    (bij ons is het ook al MOOIER weer)

  • 11 Maart 2012 - 16:44

    Willemijn:

    Verdomme zeg, party animal ben je ook.. ;-)

Verslag uit: Indonesië, Bali

Rondje wereld!

Recente Reisverslagen:

16 Mei 2012

Laatste verslagje!!

30 April 2012

Amerika!!

11 April 2012

Zuidkust!!

24 Maart 2012

Het altijd goede weer in Australië!

14 Maart 2012

Eerste dagen Australië!
Dennie

Actief sinds 11 Jan. 2012
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 13345

Voorgaande reizen:

14 Januari 2012 - 17 Mei 2012

Rondje wereld!

Landen bezocht: