Paradijs!! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Dennie Kleijweg - WaarBenJij.nu Paradijs!! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Dennie Kleijweg - WaarBenJij.nu

Paradijs!!

Door: denniekleijweg

Blijf op de hoogte en volg Dennie

21 Januari 2012 | Thailand, Koh Tao

Hallo volgers!!
Hier zijn we weer, inmiddels 5 dagen verder maar jo wat heb ik een hoop meegemaakt sindsdien zeg. Ik was gebleven bij de goede aankomst in Bangkok en eerste nacht. Toen ik de volgende dag (uurtje of 10) wakker werdt was het al bijna 30 graden. Dus was wel even een klein verschil met Nederland. Ik heb me spullen gepakt en ben weer op pad gegaan.
Als ik iets aan Bangkok niet vergeet dan is het wel het verkeer, want ongeveer de helft van al de taxi's die karren gewoon fijn over de stoep. Dus na ongeveer 3 keer bijna doodgereden te zijn kwam ik aan bij de Koh San Road, een van de meest toeristische plekken van Bangkok, ik heb het goedkoopste guesthouse gepakt wat er te vinden was (wat ook werkelijk niks voorstelde) en ben eerst maar eens wat gaan eten. Heb toen eerst maar me tickets voor de reis naar Koh Tao gekocht.
Ik besloot maar eens wat van de stad te gaan zien, ergens halverwege de middag in een of andere tempel kwam ik een andere backpacker uit Zwitserland tegen. Zij had een hoop tips die wel erg handig waren voor het packpacken. We hebben samen nog even wat gegeten en gewoon de rest van de avond een beetje gerelaxt.
Uurtje of 1 ben ik terug riching me guesthous gegaan, probleem was alleen dat alles een beetje stond te trillen toen ik daar aan kwam. Ben maar eens naar me kamer gegaan en daar was het nog stukken erger. Wat was nou het probleem, nou dat er precies aan de andere kant van de muur van mijn kamer de grootste discotheek van de Koh San Road was en die ging nogal fijn tekeer. Ik wist dus al meteen dat slapen niks meer werd (goh wat jammer nou), heb maar effe een fijne douche genomen en ben naar die club gelopen, kwam daar Australiërs tegen en het werdt weer een zeer vermakelijke avond. Uurtje of 4 stopte de muziek en ben ik terug naar het guesthouse gegaan om tegaan slapen. Was weer fijn want ik moest 8 uur uitchecken. Ik heb er maar even een relaxt dagje van gemaakt want was niet heel veel waard, gewoon een beetje in het grootste winkelcentrum van Bangkok rondgehangen die middag.
6 uur heb ik de bus genomen in de richting van Koh Tao, na een reis van 9 uur (erg lang want slapen lukte natuurlijk niet) werden we ergens gedumpt om vervolgen met een veewagen naar de haven gebracht te worden. Was wel echt lache om dat een keer mee te maken, ik ben hier de eerste Nederlanders van me reis tegengekomen.
Tegen zonsopgang gingen we met de boot richting Koh Tao, na 2 uur varen kwamen we op Koh Tao, het eiland waar ik verliefd op ben sinds het moment dat ik het vanuit de zee tevoorschijn zag komen. Want het is echt ongelogelijk hier, ik heb nog nooit zo'n zee en strand gezien en de natuur is echt onvoorstelbaar. Op het centrale strand dus de drukke kant van het eiland zijn erg goede strandbarren met erg goede vuurshows in de avonden, verder kan ik voor 3,50 per dag een scooter huren om een beetje rond het eiland te racen, en natuurlijk ook belangerijk het eten dat echt zeer goed is hier.
Iedereen is hier zo relaxt, ik ben direct begonnen met me duikcursus, ik zit hier op het duikresort in een luxe kamer en het ligt in een baai omricht door bergen en tussen de palmbomen. Ik zit 30 meter van de zee en dat is ook wel nodig want het is hier volgens mij nog niet onder de 25 graden geweest de laatste dagen.
De duikcursus is zeer goed te doen. We moeten een aantal vragen maken die echt niks voorstellen en die we samen mogen maken met het boek erbij. Dat is dus het hele theorie gedeelte, wel erg fijn dus.
Gister heb ik voor het eerst echt gedoken toen nog in het zwembad maar vandaag 2 duiken gehad in de zee. Wat een ervaring zeg!! Vreselijk veel gezien, ik weet zeker dat ik dit in de toekomst vaker ga doen. Vissen, coraal en in onderwater grotten, echt niet normaal!
Ik leer hier zo veel mensen kennen, en ook opvallend veel Nederlanders, de dagen vliegen om en moet eerlijk zeggen dat ik het tijdsbesef steeds meer begin kwijt te raken.
Me plan is om hier nog een kleine week te zitten en dan verder te reizen, ik moet echt oppassen dat ik hier geen weken blijf zitten omdat het hier zo vreselijk mooi is.
Het is nu al zo ongelofelijk en heb nog zo veel te zien!

Heel erg veel groeten vanuit het onbeschrijfelijke Koh Tao!!

  • 20 Januari 2012 - 19:27

    Elisabeth:

    Aaah, het klinkt echt geweldig! (: "Ik wist dus al meteen dat slapen niks meer werd (goh wat jammer nou), heb maar effe een fijne douche genomen en ben naar die club gelopen, kwam daar Australiërs tegen en het werdt weer een zeer vermakelijke avond." - Hahah, lekker partyend Azië in, goed teken! :D Ik blijf je volgen hoor! Ben heel benieuwd!

  • 20 Januari 2012 - 23:41

    Karst Jan:

    Wat een verhalen Dennie! Supermooi! Partijtjes, nachtjes doorhalen; zo kennen we je het beste. En uiteraard cultuur/natuur snuiven. Je blijft een padvinder, onze padvinder. Altijd paraat!

  • 21 Januari 2012 - 09:53

    Roelf:

    Zooo.. Dit klinkt allemaal heel erg vet hoor! jaloers haha! Heb je al cola uit een zakje gehad ?

  • 21 Januari 2012 - 12:17

    Menne:

    Niet slapen is gelukkig helemaal jouw ding!
    Mooie verhalen, laat ze maar komen.

  • 21 Januari 2012 - 14:37

    Sanne Weijer:

    Dennie!

    Klinkt super zeg, heerlijk vakantie vieren. Ik dacht dat je dat nachtjes "doorhalen" en te weinig slapen alleen in nl zou doen. Maar je bent daar ook al goed begonnen lees ik! hehe!

    x

  • 21 Januari 2012 - 15:41

    Familie Van Wijk:

    Hoi Dennie,

    Wat leuk om je op deze manier te kunnen volgen.
    Je hebt nu al heel wat moois gezien en beleefd. We zijn nu al benieuwd naar je volgende verhaal.

    Groetjes, Astrid, Henk, Nadia en Renate.

  • 22 Januari 2012 - 06:21

    Eefje:

    Dennie!! klinkt nu al geweldig allemaal! Doe je goed, wij zitten nu op Bali. Ook erg leuk, maar heb nu al zin in Koh Tao! veeel plezierrr

  • 22 Januari 2012 - 08:34

    Henk:

    gaat super dus ,mooie verhalen Danman zeer leuk om te lezen .
    ga je goed jongen .

  • 22 Januari 2012 - 12:11

    Carlos:

    Hoi Dennie,

    Goed bezig oud-rowan, gelukkig ben je nachtjes doorhalen wel gewend! Veel plezier nog in je tropische paradijs en natuurlijk in het vervolg van je reis.

    Groeten vanuit het regenachtige/winderige/koude Nederland

  • 22 Januari 2012 - 14:27

    Miek:

    Ha Dennie,

    Mooie verhalen! Ik was op Koh Chang geweest ook een erg mooi eiland. Ik merk dat het feesten daar ook erg goed lukt. Veel reisplezier nog!

    Liefs Miek

  • 22 Januari 2012 - 16:02

    Els Ramm:

    Vaandrig,
    Dit zijn de verhalen die we willen lezen:) Super gaaf zeg, ik ben echt jaloers en spijt heb ik, dat ik het nog steeds niet heb gedaan zo'n wereld reis.
    Ik lees dat je geniet, en ik zou zeggen geniet er nog veel meer van, en drink er 1 op je padvinder vrinden:)
    Veel plezier, en ik wacht op een nieuw avontuur

  • 22 Januari 2012 - 19:17

    Jan-peter:

    Moi topper! Fijne verhalen dit, leuk ook dat je mede-backpackers meet! Hopen dat de rest van je reis ook zo goed gaat, dan is je harde werken goed beloond! ;) Veel plezier nog!

  • 23 Januari 2012 - 06:47

    Willemijn:

    Dennie, held!

    Leuk om je verhalen te lezen. Volgens mij hebt je het goed naar je zin. Je gedraagt je nog net zo als hier zie ik al wel, dat doorhalen zit je in het bloed ;-)
    Geniet ervan!
    x

  • 25 Januari 2012 - 18:24

    T.Sandra:

    Heyyy Den, cool zeg! Ik volg je okeee,
    groetjes uit de Maasdijk!

  • 26 Januari 2012 - 16:02

    Job:

    Ben je eigenlijk in je eentje op doorreis of zitten er meer mensen in je groep? Je verhalen klinken goed!

Verslag uit: Thailand, Koh Tao

Rondje wereld!

Recente Reisverslagen:

16 Mei 2012

Laatste verslagje!!

30 April 2012

Amerika!!

11 April 2012

Zuidkust!!

24 Maart 2012

Het altijd goede weer in Australië!

14 Maart 2012

Eerste dagen Australië!
Dennie

Actief sinds 11 Jan. 2012
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 13343

Voorgaande reizen:

14 Januari 2012 - 17 Mei 2012

Rondje wereld!

Landen bezocht: