Zuidkust!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Dennie Kleijweg - WaarBenJij.nu Zuidkust!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Dennie Kleijweg - WaarBenJij.nu

Zuidkust!!

Door: denniekleijweg

Blijf op de hoogte en volg Dennie

11 April 2012 | Australië, Melbourne

G'day

Ik was gebleven in Cairns waar ik diezelfde dag van weg ben gevlogen naar Brisbane, een stad die behalve het nachtleven vrij saai is. Ik ben daar 2 dagen gebleven om wat dingen voor de weken daarna te plannen. En wezen stappen met Rik de Haan die gewoon ook opeens in Australië zat.
Dag erna ben ik weer iets naar het Noorden gereden om daar de Steve Irwin Zoo te bezoeken, na een dag daar rondgeslenterd te hebben de bus gepakt naar Hervey Bay en daar een nacht gebleven om de dag erna naar Fraser Island te vertrekken, ik had een tripje geboekt van 3 dagen en 2 nachten. Fraser is het grootste zandeiland van de wereld zonder verharde wegen. We reden in een omgebouwde 4-wiel aangedreven vrachtwagen rond met een gids die qua rijgedrag knettergek was. Een gordel dragen was nu zeker wel vereist want anders lag je zo 3 stoelen verder, waren leuke ritjes. Ik heb verschillende keren het plafond geraakt nadat ik een meter uit mijn stoel was gelanceerd. Ik heb de mooiste plekken van het eiland en de beste viewpointen gezien en zelf met een minivliegtuigje over het strand gevlogen.
Op Fraser zijn meren die het fijnste zand van de wereld hebben, ze zeggen dat het zo fijn is dat je je haar er mee kan wassen en je tanden mee kan poetsen. Dus natuurlijk direct proberen en 3 dagen later nog steeds zand kouwend zat de Frasertrip er jammer genoeg alweer op, ik zat in een groep met zulke toffe mensen en was alweer balen om iedereen gedag te moeten zeggen. Dat waren 3 dagen die echt weer omvlogen.
Na de trip de nachtbus terug genomen naar Surfers Paradijs, dat is een stadje die zoals de naam al zegd vol zit met surfers en ook dus met party! De beroemde backpackersbignightout gedaan, dat hield in dat je in een partybus naar 4 discotheken ging en overal even flink feest ging vieren. De nacht afgesloten met nog wat te drinken ergens op een rotonde voor ons hostel.
Dag erna de bus naar Byron Bay gepakt om daar maar eens wat rond te gaan kijken, wat een relax stadje is dit zeg. Ik heb me gevestigd op aanraden van mensen die ik eerder me strip tegen was gekomen in een partyhostel, waar dus elke dag feest was.
Ik snap waarom mensen zeggen dat je hier zo 2 weken kan blijven. Ik heb uiteindelijk Byron Bay in 4 dagen gedaan en de tijd vloog dus echt weer voorbij.
De 3e dag ben ik gaan skydiven, wat was dat weer een avondtuurtje zeg!
Met een minivliegtuigje de lucht in om 4,2 km boven het strand van Byron Bay uit het vliegtuig te springen en na een vrije val van 60 sec parashut uit te gooien en enkele minuten te genieten van een supermooi uitzicht. Ging snel voorbij maar was echt ongelofelijk!
Na de laatste nacht Byron Bay nog even goed af te sluiten en de laatste dag nog even flink te surfen ben ik 's avonds na een laatste duik in zee de bus bus in gesprongen voor de reis naar melbourne. Na een reis van 12 uur in Sydney aangekomen, 4 uur gewacht voor mijn volgende bus om vanuit daar nog 17 uur naar Melbourne te rijden. Inmiddels half gehandicapt aangekomen in Melbourne moest ik maar eens mijn hostel gaan zoeken. Ik pakte een tram maar kwam erachter dat het de verkeerde was en ben er maar weer uit gespongen, alleen toen die wegreed kwam ik er dus achter dat me backpack nog in de trein stond... shit!!
Melbourn is nogal groot en er rijden hier ook nogal veel treinen dus dat was vrij zuur, dat ding was dus onvindbaar. Hele dag bezig geweest met me backpack te zoeken en uiteindelijk maar aangegeven bij de politie. Me paspoort en alle belangrijke spullen had ik gelukkig nog wel bij me in een andere tas maar het was allemaal behoorlijk zuur.
Eind van de middag kwam ik oudklasgenootjes Robin en Sarah tegen, was vrij geniaal om die hier in Melbourne gewoon te ontmoeten. Leuk om al de verhalen te horen. Na een avond stappen kreeg ik de volgende ochtend het fijne bericht dat mijn tas was gevonden en ik heb na het weekend op kon halen.
Volgende dag stad in gegaan, beetje rondgekeken en gewoon lekker relaxt. 's Avonds samen met de dames gekookt en nog een laatste avond gestapt voordat hun naar Azië vlogen. Melbourne is echt een heerlijk stadje, lekker relaxt en toch hebben ze alles. Ik zit in een hostel vlak bij het zee en het leuke is dat je hier aan het strand pinguings kan zien. En niet een paar maar echt minstens 40, was nogal wennen want het is hier totaal niet koud ofzo.
Het plan is om de komende dagen een trip proberen te regelen voor de Great Ocean Road. Dat is een weg die langs alle mooie plekken van de zuidkust gaat.
Tot nu toe gaat het dus nog steeds prima hier met nog maar 12 dagen Austalië over.

Heel veel groeten vanaf het nog steeds zeer goed bevallende Australië en tot snel!!

  • 11 April 2012 - 06:56

    Sanne Weijer:

    Dennie! pfff jij vliegt ook van supergaaf naar supersupergaaf! je verhalen beginnen bijna saai te worden door al het gaafs hehe! x

Verslag uit: Australië, Melbourne

Rondje wereld!

Recente Reisverslagen:

16 Mei 2012

Laatste verslagje!!

30 April 2012

Amerika!!

11 April 2012

Zuidkust!!

24 Maart 2012

Het altijd goede weer in Australië!

14 Maart 2012

Eerste dagen Australië!
Dennie

Actief sinds 11 Jan. 2012
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 13332

Voorgaande reizen:

14 Januari 2012 - 17 Mei 2012

Rondje wereld!

Landen bezocht: